ARKIV

KATEGORIER

Ögonblick från senaste tiden #9

Tro inte att jag kommit ikapp med alla bilder ännu! Här kommer nästa klump med blandade skurar av bilder.
En solig dag utanför jobbet.
Samma dag, fast några sekunder senare.
Alnarpsparken har blivit ett stort favoritställe för mig och Linda.
Det är en smått oslagbar park som man måste åka till om man gillar blommor och natur.
Ett tillfälle när vi var där flög det omkring fjärilar lite här och var.
Utanför Caroli, som nu för tiden är ombyggt och faktiskt väldigt fint.
Vi gick en kvällspromenad en dag. För vanlighetens skull ner till Ribban.
Det spelades fortfarande Pokémon.
Nästan exakt överallt.
En spindel som satt någonstans. Titta inte på den om du inte gillar spindlar.
Många säger att Lomma är fint, så vi körde dit en dag. Mycket riktigt var det fint.
Linda petade lite på telefonen (Pokémon såklart) och jag klickade med kameran.
Hamnen i Lomma var minst lika fin som resten.
Jag stannade till ett kort ögonblick och tog en bild på dessa blad som letade sig upp för muren, på väg hem från Malmborgs en eftermiddag.
Vi passade barnen, och gick till parken i närheten av oss där vi letade efter Pokémon och lekte.
Pokémon efter Pokémon dök upp på mobilen.
Senare på dagen började det regna.
Väldigt, väldigt, väldigt mycket.
Tur för oss fanns där en busskur som vi tog skydd i.
Fast det är ju så kul att stå ute i ösregnet!
Blommor inne på Plantagen.
Utanför jobbet.
Också utanför jobbet.
Den här bilden är lite intressant. Den är tagen med (jag skojar inte) någonstans runt 10 filter framför objektivet. Som grädde på moset hällde jag vatten mellan de två yttersta filterna.
Även trots detta blev bilden förvånansvärt skarp och tydlig!
Ännu ett ögonblick utanför jobbet.
Sista bilden för detta inlägget är hemma hos min kollega Christer, vi var där (nästan) hela gänget och grillade.
Kategorier: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar