ARKIV

KATEGORIER

Ögonblick från senaste tiden #7

Nu är vi framme vid maj 2016, jag ligger fortfarande back med alla bilder jag tänkt lägga upp här.
Årets bild skulle hängas i vårt galleri. Många, många bilder som först skulle sorteras efter fotograf och kategori.
En av de bästa delarna av våren är körsbärsträden. Det finns ett sådant väldigt nära mitt jobb.
Jag passade på att gå dit och ta lite bilder en dag på min lunchrast.
Trädet tappar sina blad konstant från att de slagit ut.
Eftermiddagsljus utanför jobbet.
Ännu mer eftermiddagsljus.
En hund som gick över övergångsstället.
Canon kom till oss på jobbet en dag och höll låda.
Linda.
Precis lika söt som vanligt.
Det var så pass varmt i maj att vi kunde gå en lång promenad vid stranden och njuta av värmen.
Vi var inte heller ensamma om att vara ute.

En dag tog jag en närbild på bubblor i vasken från när vi diskat.
Här är Linda igen. Glad som alltid.
En blomma vi hade i hallen fick ställa upp som modell en kväll. Det är inte alltid helt enkelt att hitta saker att fotografera. Speciellt om jag inte hinner innan dagsljuset försvinner.
Insekterna började titta fram.
I början av juni åkte vi iväg till Jönköping för att köpa en bil.
Ännu en liten promenad vid havet.
Närbilder på blommor är alltid ett säkert kort, de dagarna när jag är hemma och inte hittar något annat.
Speciellt om man har en blixt att tillgå så är det enkelt att hitta bilder.
Robin bor långt uppe i landet, jag hälsade på honom över en helg.
De har två hundar, små men med stora personligheter.
Stället de bor på är allt annat än en storstad. Ganska mycket motsatsen.
Tillbaka i Malmö.
Varje dag är jag lika glad att vi har ett garage att parkera bilen i. Det verkar så jobbigt att varje gång behöva leta efter en ledig plats och parkera om en gång om dagen.
Vi odlade jordgubbar på balkongen. De var supergoda!
Och till sist - vår stora palettbladsplanta, som växer sig större för varje dag.
Kategorier: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar