ARKIV

KATEGORIER

Ögonblick från senaste tiden #5

Jag har ett projekt där jag tar en bild om dagen i 365 dagar i sträck. Det betyder att det blir många bilder varje vecka.
I och med att jag inte lägger upp nya inlägg så ofta har jag med andra ord en hel del bilder som inte läggs upp här.
Så, här kommer en blandad kompott från den senaste tiden.
Senaste tiden kanske är fel uttryckt, de här bilderna är tagna förra året. Det är ett bevis på hur ofta jag lägger upp nya inlägg...
En av de första vårdagarna 2016.
Jag tog ett porträtt av Tore på lunchrasten.
Svartvitt och enkelt.
Eftersom jag spenderar största delen av mitt vakna liv på jobbet tas många bilder där. Speciellt korsningen utanför.
Vi har en ananaslampa som är finfin.
Hade det inte varit för Linda så skulle blommor varit en ovanlig syn hemma hos mig.
Minns inte exakt när detta är taget, mer än att det var under en promenad i stan.
Ännu en promenad.
Vi fikar inte särskilt ofta, men när vi fikar så fikar vi gott.
Eftermiddagsljus vid Triangeln.
Linda gjorde en egen halsduk.
Palettblad, den växt vi har mest av här hemma.
Vattendroppar? Jag har faktiskt ingen aning varför eller när denna togs.
Två av tre växter i fönstret är palettblad.
När snödropparna tittar fram vet man att sommaren är nära.
Bagaren och Bonden. Ett av Malmös smultronställen om man gillar bröd, bullar och kakor. De ligger på andra sidan gatan från mitt jobb.
Jag tog bilder på Ola i studion. Tror inte att det var till någonting speciellt.
Tidsfördriv om inget annat.
Under mannen satt en bänk.
Pinchos, ett annat av Malmös smultronställen enligt mig.
En dag när jag och Linda åkte buss råkade lillasyster också åka den bussen.
En grå och dimmig dag.
Vi köpte några illustrationer av Karin Ohlsson.
Det lagades hemmagjord pizza tillsammans med Lindas brorsbarn.
Att ha bil är något av det bästa, jag och Linda älskar att kunna åka på utflykter när vi vill.
Ännu ett besök hos Pinchos.
Motljus utanför jobbet.
Sista bilden i inlägget är också från trottoaren utanför mitt jobb. En liten, liten människa och ett stort träd.
Kategorier: ,

2 kommentarer:

  1. Härliga stadsbilder. Det är de bästa på din blogg tycker jag! Du fångar känslan så bra i dom bilderna och jag gillar att se sånt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar tackar, det är stadsbilderna som fick mitt intresse för fotografi att sätta igång. :)

      Radera