ARKIV

KATEGORIER

Fujifilm i Gällivare - Dag 1

Då och då i kamerabranschen släpps det nya kameror. 
Då och då bjuder leverantörerna oss på utbildningar när dessa nya kameror närmar sig ett släpp.
I höstas när Fujifilm var nära att släppa deras X-T2 bjöd de in återförsäljare från hela landet att lära sig denna nya kamera. 
Oftast när sånt här händer, så händer det i Stockholm.
Men den här gången, av alla ställen, hände det i Gällivare!


Jag och min kollega Tore blev de som åkte från vår butik.
Då det är väldigt långt från Malmö till Gällivare betydde det att vi fick stiga upp väldigt tidigt och ta oss till flygplatsen.


Även fast det var tidigt var det många andra som också skulle flyga. Vi skulle först till Stockholm.


När vi väl kommit till Stockholm träffade vi upp alla andra som också skulle med på utbildningen, för att sedan flyga vidare.


Vi landade på flygplatsen i Luleå, där det väntade en buss som skulle ta oss vidare till Gällivare.


Vi hade redan suttit på flygplan i två och en halv timme, nu skulle vi sitta på en buss i ca fyra timmar till, innan vi skulle vara framme vid slutdestinationen. Det märks att Sverige är ett lååångt land.


Bussfärden var smärtfri. Det var sköna stolar, så jag nickade till då och då.


Vissa stunder regnade det.


Desto närmare vi kom Gällivare så blev landskapet mer och mer iögonfallande.
Alla satt och tog bilder på omgivningarna. Det gick inte att låta bli.


Bussen tog oss till Stora Sjöfallets Fjällanläggning, där vi skulle bo.
Såhär såg det ut precis utanför dörren.


Direkt när vi kom fram åkte vi ut på första lilla utflykten, för att ta tillvara på dagsljuset.























Även fast naturen inte direkt försvann, tog jag massor av bilder.




















Till slut gick solen ner bakom något berg, och kastade de allra sista solstrålarna på ett par trädtoppar.


Vi gick tillbaka till bussen.


Bussen tog oss tillbaka till hotellet, där vi åt middag och hade det bra.


Den sena kvällen bjöd på norrsken, som jag fick se för första gången i mitt liv.
Tyvärr försvann det ganska snabbt så det hann inte bli några fantastiska bilder på det.
Men jag lär aldrig glömma det i alla fall!



Kategorier: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar