ARKIV

KATEGORIER

En sväng till Vegby

Robin och jag gick i samma klass på gymnasiet. Några år efter flyttade han långt bort till ett litet ställe utanför Borås, 
då det inte finns några vettiga tjejer i Malmö. Tydligen. Det betyder tyvärr att vi inte ses så ofta nu för tiden.


Precis i början av maj körde jag upp till Vegby där han bor.


Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var lite avundsjuk på hur de bor. Små fina lägenheter i ett område som är lugnare än lugnast.


Även fast vi största delen av tiden satt och spelade tv-spel, var vi ändå ute och andades en del!


Vi körde till skogen och andades lite skogsluft.


Robin visade mig en fin utsikt, väldigt annorlunda mot det jag ser hemma i Malmö.


Väldigt många träd.


Solen njöt vi av också.


Jag lyckades tajma in helt rätt helg att åka dit, med tanke på vädret.


Det var ett litet vattenfall vi hittade.


Vi hittade också ett väldigt, väldigt, väldigt högt träd. Notera Robin som står och sträcker på sig längst ner.


Robin och hans sambo har två hundar.


De är små, vita och ser ut så som hundar gör.



Framför allt är de väldigt nyfikna.


Skenet kan bedra, och det gör det ofta dessutom. Robin är snällare än vad skenet kan antyda.


Som sagt, väldigt nyfikna hundar.


Vi hade 4 härliga dagar med sol, tv-spel, god mat och ledigt från våra jobb, sen var jag tvungen att åka hem igen.

Kategorier: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar