ARKIV

KATEGORIER

London - Dag 5

Dag fem i London. Den sista dagen.
Det är med dels vemod jag lägger upp dessa bilder, hoppas det dröjer mindre än en livstid innan vi åker dit igen. 
Men också med glädje - för att det tagit mig så hemskt lång tid att få upp alla bilder här!


När vi vaknade satt en duva utanför fönstret och tittade på mig när jag tittade ut över staden.


Vi åt frukost, packade ihop våra väskor, checkade ut och lämnade hotellet för sista gången.


Vi åkte direkt till centralen där vi låste in våra stora väskor som vi inte orkade dra på hela dagen,
då planet skulle flyga oss hem sent på kvällen.


Till lunch blev det supergoda mackor från Eat, för andra gången.
Vi är fortfarande smått deprimerade att Eat inte finns i Malmö, eller Sverige för den delen. Fantastiska mackor!


Linda tittade på smink i flera timmar.
Jag tittade på Linda i flera timmar.


Dagen var inte jättevarm, ingen direkt sol, och smått regn emellanåt. Sämsta dagen rent vädermässigt på hela semestern.
Tur att det också var på sista dagen!


Den här dagen hade vi inte planerat att göra något speciellt ändå, mer än att gå i lite affärer och bara njuta av staden.


Den här tog Linda med min kamera eftersom jag inte gjorde det.


Vi kom in i Chinatown.


Plötsligt var nästan allting rött.


Och plötsligt var nästan alla asiater.


Linda var fortfarande lika söt som alltid.


Detta var också en populär plats för alla turister.


I brist på plats satt ett gäng män på två lastpallar. Eller så tyckte de om de pallarna väldigt mycket.


Två svenska tjejer som tittar väldigt undrande på två asiatiska killar.


Chinatown var inte så värst stort, men hade sina små smala sidogator och annat fint.


En fördel för mig med en storstad är att alla är vana med att folk går och fotar överallt.


Hon hörde ingenting, men var lika glad för det ändå.


Fågeln flaxade förbi precis när jag tog bilden.


Vi gick vidare, mot Covent Garden.


Tydligen var personen väldigt underhållande, som satt i den lilla lådan med grönt tyg.


Puss puss.


Inte ovanligt med pussar i London.


Inte heller ovanligt med fåglar i London. Men däremot lite ovanligt med fåglar med bara ett ben.


Vi trasslade in oss i en liten marknad.


Det såldes väldigt mycket olika saker.


Mycket smått och plottrigt.


Om man tycker om att ha döda insekter runt omkring sig kunde man köpa sådana.


Om man istället gillar ljus, så kunde man köpa det om det inte kändes passande med döda insekter.


Vi traskade genom marknaden, men köpte ingenting.


Det åktes tunnelbana.


Det började bli tid att åka till flygplatsen.


När vi väl kom till flygplatsen, lite för tidigt, checkade vi in och väntade sedan på att kunna gå ombord på planet.
Tydligen blev det försenat. Ganska mycket, vi lyfte runt två timmar senare än tänkt. Mindre kul, men vi hade varandra i alla fall.


Väl på marken i Malmö blev vi hämtade av pappa som skjutsade hem oss. Några timmar senare vaknade jag igen för att jobba, så var den semestern slut!

Kategorier: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar