ARKIV

KATEGORIER

En visit hos Köpenhamnarna

Min mamma fyllde 50 i början av maj, så då ville hon åka över till Köpenhamn med oss.
Jag lyckades ta ledigt från jobbet tur nog, det är ju inte varje dag ens mamma fyller 50!


Linda och jag åkte tåg själva till det danska Köpenhamn, då min familj redan var där sedan tidigare på förmiddagen.


Vi träffades på en gata inne i stan och gick därefter runt lite, åt lunch och njöt.


Vi gick in i en stor park, där fanns gräsliga fåglar.


Om man kände sig snudden på flitig så kunde man springa upp och ner för denna kulle.
Vi kände oss inte ens på snudden av flitiga så vi gick vidare istället.


Andra som inte heller var flitiga satt på bänkar och pillade med sina mobiler.


Vi hoppades på att kunna få se elefanterna på Zoo, men de var inte där just då.


Lollo och pappa hade en djup och mycket intensiv diskussion angående detta.
Skulle man kunna tro.


Linda var lika söt som vanligt.


Ankorna vände in med några kvack innan vi skuttade ut ur parken.





Tjejerna ville gå i affärer i stan, så det fick de göra. I de flesta affärerna gick de in själva, så stannade jag och pappa utanför så som man gör.


Vi kom sedan till en annan park som vi inte sett förut.


Där fanns det träd med blommor med blad.


I den parken kunde man stå på sig. Det är kanske sånt som köpenhamnare gör, de står på sig.


Jag har nog aldrig sett en kostymnisse med en cykel som har en trälåda.


Några ungdomar låg i gräset och gjorde någonting danskt. Typ åt pølse, eller rökte.


Parken var ganska stor, den också.


Linda tog lite bilder.


Vi gick ut ur parken.


Klockan var nu eftermiddag, så vi började sikta mot tåget som skulle leverera oss hem.


Vi kom till ett ställe med många resväskor följt av många människor med anknytning till dessa resväskor.


Lollo blev belyst.


Sen kom tåget till slut, vi åkte hem till det svenska Malmö och mamma vad nöjd efter en ganska dansk dag.

Kategorier: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar