ARKIV

KATEGORIER

En kväll på stranden

Igår när vi hade ätit middag fick jag för mig att vi skulle åka någonstans. Så vi satte oss i bilen och åkte någonstans.
Den här gången ledde någonstans oss till stranden i Kämpinge.


Solen var på väg ner, så ljuset var väldigt mjukt och somrigt.


Jag hade med mig en 24mm tilt-shift som jag testade lite. Molen målades av solens sista strålar.


Med oss hade vi två filtar och en påse chips.


På vägen ner till stranden kom vi förbi några blommor.


Detta är ett jättesvårt motiv för en kamera, men för Nikon D810 är det en barnlek. Jag är imponerad.


Vi vågade gå ganska nära vattnet.


Det enda ljudet kom från vågornas svallande, annars var det helt tyst.


Linda testade att filma lite med sin mobil. Först filmade hon mig.


Sen filmade hon sina fötter.


Så jag tog efter.


Någon enstaka människa gick förbi då och då, men vi var i stort sett ensamma på stranden.


Den ena filten bredde vi ut på ett perfekt ställe där vinden inte nådde oss. Den andra filten hade Linda över sig.


En spindel satt och höll koll på oss någon meter bort.


Där satt vi och tittade på solnedgången, åt chips och hade det hur bra som helst.


Månen tittade fram.


Sen pussades vi och tog en turistbild innan vi åkte hem igen.

Kategorier:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar