ARKIV

KATEGORIER

Paris - Dag 2 - Del 3

Så! Här kommer sista delen av bilderna från dag två. Ska det vara så ska det vara.



Detta är anledningen till att vi inte åkte upp i Eiffeltornet. Det strejkade.


Så vi satte oss på det istället.


Det fanns inte så mycket mer att se, så vi gick vidare.


Var vi än gick hade vi det mastodontiska tornet väl synligt bakom oss.


Gatorna var fina.


Sol och moln är ett vinnande recept för en bra bild.


Glassdags!


Familjebilder.


Stress.


Linda pussade lite på mig.


Folk blev flitigt fotograferade med tornet bakom sig.


Andra tittade bara på det.


Efter att de klappat hunden skrattade dem.


Ett fönster vi gick förbi. Jag undrar vad han gjorde.


Vi satte oss på något ställe och beställde in dricka eftersom vi var törstiga.


Lollo drack för en gångs skull något annat än vatten! (Hon dricker alltid vatten)


Lite senare kom vi fram till Triumfbågen.


Där uppe stod det folk och såg ner på oss andra.


Långt bort i fjärran såg man den relativt nybyggda byggnaden som ska vara en slags modern båge.


Allt man gör i Paris gör man med stil. Till och med när man pratar i telefon.


Mitt i den vilt kaotiska rundellen runt bågen fick en familj för sig att GÅ över.
Tur nog överlevde dem.


Såhär kunde man göra om man ville ha bra utsikt men inte ville åka upp på bågen.


Fint motljus.


Jesus bor i Paris. Det var nytt för mig.


Plus att han röker. Det var också nytt för mig.


Solen höll på att gå ner.


Stora, fluffiga hår.


En man som satt ner.


Kontraster.


Här är den absolut, utan tvekan, godaste maten jag åt i hela Paris. Det var strimlat oxkött i kryddig sås tillsammans med potatismos. Gudomligt gott.


Plötsligt var det poliser överallt.


Tunneln skrek efter uppmärksamhet.


Klockan blev mycket. Vi satte och och väntade på att tunnelbanetåget skulle komma och köra oss till hotellet.


Vi var inte ensamma.


Det är man aldrig i tunnelbanan.


Inte heller på tågen.


Väl tillbaka på hotellet passade jag på att ta en bild av korridoren på hotellet.
Så smal att våra resväskor med nöd och näppe kunde rullas fram där.

Kategorier: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar