ARKIV

KATEGORIER

Lundabilder

För någon vecka sedan åkte jag och Linda till Lund för att träffa några foto-kompisar.
Vi tog tåget dit och mötte Caroline på stationen.



Här är Caroline. Hon satt och knöt skorna.


Vi gick tillsammans till den botaniska trädgården.


Där fanns en hel del människor redan. Dock inga som vi kände.


Sedan började våra kompisar ramla in. Vi skulle fotografera blommor och sådant smått tillsammans.


Det var grönt och fint i trädgården, som du kan se.


Svampbob var också med.


I trädgården finns det några växthus som vi gick in i. Där var jättevarmt, men fint.


Jag hittade en liten spindel.


Där inne sprang det omkring så kompakta fåglar.


Det kändes konstigt att se så många färger på en och samma gång, efter en så lång och färglös vinter.


Utanför satt en man och rökte pipa.


Folk satt på gräsmattorna och njöt.


Jag märkte att man kan ta bilder i 16:9 direkt i kameran, av misstag.


Plötsligt invaderades trädgården av tanter!


Så jag, Linda och Caroline gick till Subway för att äta lunch.


Sen ville jag och Linda hem, så vi väntade på tåget.


Annat folk väntade också på tåg. Det är tydligen sånt man gör på tågstationer.


Tåget kom. Vi åkte.


På centralen i vårt lilla Malmö hoppade vi av.


Från centralen gick vi till kyrkogården vid Gustav Adolfs Torg. Där satt coolt folk på en bänk.


Det var så härligt med allt blått!


Linda var lika söt som vanligt.


Vi gick till ettans hållplats vid Stadsbiblioteket och åkte hem.

Kategorier: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar