ARKIV

KATEGORIER

En snabbvisit

Hela helgen hade vi inventering på Scandinavian Photo. Igår eftermiddag när vi var färdiga åkte jag och Linda till Emporia.
Mest för att vi ville se hur det såg ut i dagsljus, och för att jag ville fota lite.


Det första vi gjorde var att gå upp på taket. Där var inte alls lika kallt och blåsigt som förra gången.


Klockan var närmare fyra, så solen var på väg ner.


Trappan som ledde upp till kikarna var populär.


Alla ville kika in hur det såg ut långt bort.


Jag var den enda med systemkamera där uppe på taket. Alla andra körde med sina mobiler.


Ljuset förr ganska smakligt på de som kom uppgåendes för trappstegen.


Vi började frysa ganska mycket, så vi tvingade benen att bära oss ner igen.


På vägen mötte vi en, till synes, ganska sur tant.


Jag tog en bild med min polaroidkamera.


En sak jag sett fram emot väldigt jättemycket är den här trappan. Den snyggaste trappan i Malmö.


Så stor, bred och estetisk.


Glasväggen bredvid kastar varma färger på allt i sin väg.


Sex ben kom springandes upp för trappan.


En annan man gick också upp för trappan, dock i en lugnare takt.


Här ska vi ta en turistbild någon gång!


Från trappan gick vi mot den andra entrén, det finns ju två.


Vid den andra entrén är det havsblått. Bra kontrast mot det kissgula, förlåt - bärnsten heter det ju.


Sen gick vi till bussen och åkte en hållplats för att komma hem. Jag la märke till den överfyllda papperskorgen.

Kategorier:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar