ARKIV

KATEGORIER

En lust att titta närmare i böckernas skog

Igår var jag, Linda, mamma och Lollo i bokskogen för en liten och lagom visit.
Jag fick för mig att låna Lollos makro, och gissa om jag blev sugen på att köpa mig ett eget?



Skogen var full av spindlar. Däremot var skogen inte fullt av bra ljus.
Det lutar åt ett Sigma 70mm som har en konstant bländare på f/2.8, istället för andra sorter som ljuger om sin bländare.


Egentligen hade jag kunnat krypa omkring i skogen hela dagen efter småkryp och annat smått.
Men min flickvän, min mamma och min lillasyster orkade knappt vänta på mig som det var igår.


Det blev ändå ett par bra bilder. Jag har ju skippat att köpa ett riktigt makroobjektiv eftersom jag envisats om att vända mina fasta objektiv bak och fram, men i takt med att mina krav på bilderna blivit högre så håller inte riktigt reverseringsringen måttet.


När jag var en liten pojke älskade jag småkryp.
Jag kunde hitta en larv och bosätta den här hemma i ett par veckor tills den blev en fjäril och flög iväg.
Det skulle jag fortfarande kunna tänka mig att göra, men intresset ambitionsnivån är mycket mindre nu än på den tiden.


För er som tycker att spindlar är äckliga så får ni en bild på tre kossor att titta på i stället. Mu.

Kategorier:

2 kommentarer:

  1. Du tar alltid så fina macrobilder!
    Nu får jag ju en konkurrent bland alla macrosaker! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, buse!
      Jag blir ju så inspirerad av dig :D

      Radera