ARKIV

KATEGORIER

Körsbärsletardagen

Den nittonde april tog jag cykeln och Linda med mig och gav mig ut på en liten utflykt.
Vi cyklade runt i det centrala Malmö och letade efter körsbärsträd, eftersom de blommar så fint nu.



Linda är jättesvag för blommor. Ännu svagare för rosa blommor.
Därför tillhör körsbärsträd något av det bästa som finns.


De envisa träden blommar så fort och så snabbt att vi bara var tvungna att spendera en halvdag med att cykla runt och fotografera alla träd vi kunde hitta.


Vi började med att cykla till Stadshuset, där det fanns väldigt många träd. Minst sex stycken.


Och vi var inte ensamma om att uppskatta skönheten i träden. Andra iphonade blommorna och bladen.


Jag tycker också om att plåta blommor, inte lika mycket som Linda, och jag är inte lika bra, men ibland blir jag väldigt nöjd med vissa bilder. Denna bland annat.


Lindas kamera är fortfarande död, så hon lånade min gamla-gamla kamera och ett av mina objektiv.


Medan Linda stod och betraktade sina bilder betraktade jag henne.








När vi skulle cykla ifrån Stadshuset vällde en massa pensionärer ut från en buss.


Nästa mål var Möllevångstorget. Där stod ytterligare ett träd.


Linda åt ett äpple. Jag åt en banan.


Alldeles till vänster om denna skylt stod trädet. Jag tog ingen bra bild på det.


Bredvid oss satt en man och läste tidningen.


På själva torget var frukt & grönt-försäljningen i full gång.


Runt om torget satt och stod människor och njöt av vädret.


Vi gick en sväng in i Folkets Park innan vi köpte lunch på Subway som vi tog med oss när vi cyklade vidare.


Citytunneln hölls ren, när vi kom förbi där.


Vi stannade i Slottsparken, där vi satte oss på en bänk och åt vår lunch.


Efter vi hade ätit upp gick vi en runda i parken och fotade lite fler blommor.
Under en man satt en bänk. Mannen rökte. När jag närmade mig, samtidigt som jag tog bilder på honom, märkte han mig och blev lite smått glad.


Linda kröp runt under nästan hela rundan i parken.


Utanför Stadsbiblioteket finns en liten söt damm. På andra sidan dammen stod ett stort, mäktigt och vitt träd.


Det såg ut som snö. Eller bomull. Jättefint i vilket fall som helst.





Jag och Linda smög in i en buske.


En anka stod på en sten.


En kvinna iphoneade trädet.


Nästa stopp efter Slottsparken var Pildammsparken. Fåglarnas park.


Där stod fler träd och väntade på oss.


Sen var vi trötta, i benen och huvudena.
Så vi cyklade hem.

Kategorier: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar