ARKIV

KATEGORIER

Alexanders stora dag

Den första juni tog min kusin Alexander studenten.
Vi åkte till Lund och såg honom sparkas ut.
Jag kom på idén att göra en fotobok till Alexander som present från oss med bilder som jag tog under dagen.
Och just därför har det dröjt så länge innan detta inlägg publicerades, 
för att boken först skulle bli producerad och överlämnad till honom personligen.





Efter utsparken, som jag plåtade från en hög brandtrappa, virrade jag och Linda runt bland folkmassan i jakt på Alexanders familj.







Det utdelades kramar, glada ansikten, "grattis-till-studenten-saker" runt halsen och pussar från flickvännen.




Därefter bar det av till klassens flak. Allt enligt traditionen.



Alexander klättrade upp, och gjorde en stor entré.







Sedan körde alla, förutom Alexander, till Lejongården där studentfesten skulle hållas.






Det minglades runt i väntan på studentens ankomst.


Den stora gården. Lejongården.





Till slut anlände han. Ännu fler kramar delades ut, och bilder togs.






Väl inne hälsade Alexander på sina goda vänner, och självklart på alla andra gäster.









Den efterlängtade maten, som bestod av smörgåstårtor, åts upp snabbt.








Jag bad Alexander, hans pappa och syster att följa med mig ut i solnedgången.



Jag ville ta några uppställda bilder, dock inte så uppställda utan mer lättsamma och glada.


Sådan far, sådan son.



Farmor och farfar ville också vara med.





Efter tårtan hölls det tal.







När kvällen blev senare började presentöppningen.
Alexander fick ett kort med ett kryptiskt meddelande om min present till honom.
Presenten var en fotobok med dessa bilder, som jag gav till honom idag.







När det var dags för Alexander att festa vidare (dagen hade ju bara börjat), kramade han om familj och släkt innan han for iväg.




Jag själv rent ut sagt skitnöjd med bilderna från dagen. Det var första studenten jag fotograferade, och några dagar efter denna hade jag en annan inbokad (bilder från den kommer förhoppningsvis under nästa vecka).
Kategorier: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar