ARKIV

KATEGORIER

Finns i sjön - del 2

Här följer bilderna från dag två av två. Den här dagen var inte lika varm, men hoppet som hade dött var nu återuppladdat och vi var redo att håva in kilovis med fisk.

Vi vaknade, konstaterade att det var en ny dag, åt frukost, gjorde oss klara och sedan körde vi ner till sjön för att fortsätta det vi påbörjat dagen innan.


Vattnet i sjön låg nästan lika stilla som himlen.


Jag hoppades på att fiskarna hade ändrat sin inställning mot oss. Idag skulle vi få napp!


Jag tittade ner i vattnet och såg träden.


Plötsligt kommer fjärilen August och sätter sig på Linda. Där satt han kvar en bra stund innan han flög iväg och satte sig på mitt huvud i stället.


När vi kom till sjön, vid niotiden, var vi helt ensamma. Allt eftersom började andra familjer komma dit och hjälpa till med fisket.


Precis som dagen innan gick jag och Linda ännu ett varv runt sjön.


Detta är inte photoshoppat. Det är inte manipulerat. Det är ingen multiexponering. Det är bara ett helt vanligt fotografi.


Vi vandrade och trampade oss framåt i skogen.


Vi gick från brygga till brygga.


Men vi fick ingen fisk.


Hoppet höll på att dö ännu en gång.


Så i stället fokuserade vi nu på att komma tillbaka till huvudbryggan och eldstaden för att bara ta det lugnt och slappna av.


Utan förvarning kom Lindas mamma Anne-Sofie gående. Vi passade snabbt på att använda henne som fotograf och stativ för att kunna ta en till turistbild till vår samling. Nu är det uppe i tjugo stycken.
Som alltid hittar du bilderna HÄR.


Vi gick. Jag tog en stående bild för omväxlingens skull.


Tillbaka på den stora bryggan bad vi Jenny att ta en bild av oss. Lindas mamma tog tillfället i akt och beslöt sig att vara med på den.


Snäll som Jenny var tog hon fler också.


Det grillades vingummi.


Vid det här laget hade de flesta av oss i stort sett gett upp om att få fisk.


Jag och Linda låg på bryggan och vilade en stund.


Jag somnade till.


När klockan närmade sig fem började vi packa ihop för att åka hem. Sammanlagt var vi åtta stycken, sammanlagt blev det bara fem fiskar.


Även fast jag inte fick en enda fisk var denna minisemester hur bra som helst. Jag fick vara ute i naturen i två dagar. Det var underbart väder. Plus att Linda var där.


Det blev ett stopp i Kristianstad där vi åt lite, och ett annat stopp där det hade skett en olycka med en husvagn. Men vi kom hem till slut.
Kategorier: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar