ARKIV

KATEGORIER

Filmskapande och båldyrkande

Om du minns min och Lindas stop-motion som vi gjorde i julas blir nog nog glad nu. 
Här om dagen "spelade vi in" uppföljaren till den. Det blev dubbelt så många bilder och vi tror att den kommer bli jättebra.
Samma dag, på kvällen, firades vårens ankomst med pyromani.

Idéerna vi fått till filmen var jättebra och väldigt ambitiösa. Även fast vi inte fullföljde dem till 100 % fick vi ändå med det vi ville.


Sista scenen tog plats på taket på parkeringshuset i Hylle.


Imorgon ska jag åka på en tvådagarsworkshop med skolan, så det blir på tisdag och onsdag som vi kommer att pilla ihop alla nästan tusen bilder till en film.


Som sagt välkomnades våren med ett traditionellt majbål. Vid klockan åtta gick jag och Linda dit för att kolla.


Precis som vanligt var det helt fullt med folk.


Nästan enbart barnfamiljer.


Barnen hade lyx att få sitta på sina föräldrars axlar och se allt som vi andra inte såg.


Ganska kvickt letade vi upp min familj, som också skulle dit.


I bakgrunden hördes en mans röst som gnällde på om hur underbart vackert allting är och att vi måste uppskatta allt från våra närmaste till det minsta lilla sandkorn. Jag lyssnade inte, men fick den uppfattningen.


Högen med kvistar var detta år ganska ynklig. Snabbare än vanligt brann den ner.


Framme vid repet stod en liten kille med en lång pinne. Han försökte grilla sin marshmallow. Ypperligt komiskt!


När brasan började gå mot sitt slut började folkmassan sakta men säkert dra sig hemåt.


Jag och Linda stod och njöt lite till av stämningen och den minskande värmen från elden.


Nu hade vi kvällen framför oss. Det skulle bli film och godis.


Jag tog en bild på mamma (som blev väldigt bra), sedan gick vi hem.


De flesta av resten gjorde likaså.


Detta var bara en bråkdel av alla cyklar som stod parkerade i närheten. Många hade valt att inte ta bilen. Tur nog.
Kategorier:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar