ARKIV

KATEGORIER

Ett återseende och några gatufotografier

Det var en helt vanligt dag, den artonde maj. Jag gick i stan med min kamera och knäppte några bilder...

Jag fördrev några timmar innan Linda skulle sluta sitt jobb, eller praktik som det heter, på stadshuset.


Mitt fördrivande fördrevs med fotograferande.


På gågatan såg jag Daniel, som gick i min klass på gymnasiet, komma lunkande.
Jag smög mig upp bakom honom, höll upp kameran mot ögat och väntade på att han skulle märka mig.
Men det gjorde han inte.
Jag visslade ett par gånger. Det hörde han inte heller.
"DANIEL", skrek jag. Då hörde han och vände sig om.
Jag tog en bild precis när han såg mig.
Vi stod och pratade en stund eller två, om skolan och annat skit.
Sedan lunkade han vidare åt ett håll, och jag åt ett annat.


En ypperligt välklädd man kom gående.


På Gustav Adolfs Torg satt en annan man och intresserade sig för duvorna precis intill.


Den kände gatumusikanten i Malmö, om inte den mest kända, stod och spelade sin välhörda musik.
Ett barn gick förbi, som också verkade tycka om tonerna.


Linda skulle ladda sitt busskort innan vi åkte hem. Utanför Skånetrafikens kundcenter satt en liten flicka.


Den här bilden tog jag precis innan buss 1 kom som vi hoppade på.
Mamman gav mig några konstiga blickar, men hon konfronterade mig inte.
Ett roligt fakta värt att notera är att jag såg denna mamma och hennes barn igen på en annan buss igår.
Kategorier:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar