ARKIV

KATEGORIER

Dagen då jag träffade Lennart på eftermiddagen

På min gata bor en man som heter Lennart. Han råkar vara min granne.
Förra veckan frågade jag honom om han kunde tänka sig att ställa upp på lite porträtt, och han sa snällt ja.
Idag fotograferade jag honom. Vädret var mulet och halvmörkt, jag hade hoppats på mer och bättre.

Detta, att plåta personer i min omgivning har jag gjort till ett litet eget projekt.


Vädret gjorde så att det blev en hel del inte-så-snygga skuggor i ansiktet.
Jag var också kanske lite lat i att inte ha med mig min reflexskärm.


En liten vindpust smög sig förbi och kastade försiktigt upp hans hår.


Lennart nämnde att han ganska snart får sin nya bil, som han gärna vill att jag fotograferar när vädret är mer vår än vinter.
Det ser jag fram emot.


Till våren har han planerat att fara till Japan. Dit skulle jag också vilja åka. Speciellt också på våren, då alla träd blommar.
Kategorier:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar