ARKIV

KATEGORIER

Badrumsbelysning, en byggarbetare och en solnedgång

Som ett par gånger tidigare kommer här ett inlägg med blandade bilder från de senaste dagarna.
Januari är på väg till ett slut, jag tycker att dagarna har gått ovanligt snabbt.

Jag vet inte om jag bör skriva detta igen med risk för allvarlig upprepning. Men jag älskar dimma. Flera dagar på rad möttes jag av denna syn när jag anlände till skolan. Jag hittade en liten stund en av dagarna till att gå en runda.
Bilden ovan är en nästan exakt kopia av en annan jag tagit innan, då analog och svartvit. Bilden hittar du HÄR.


Mina fötter traskade fram i utkanten av det kala fältet. På vägen en bit bort såg jag en man komma gående.
Strax därpå körde en skåpbil fram och stannade vid mannen, som kvickt skuttade in i den lika snabbt som den körde iväg igen.


Man kan tycka att jag tar för få självporträtt. Här bjuder jag på ett. Om du följer min 365:a hittar du ett till, bättre.


På tal om min 365:a är det aktuella temat spegling.
Jag stod utanför Malmö Konsthall och väntade på min klass. Framför mig låg en stor och flera meter djup vattenpöl.
Det skulle blivit en fin spegling om någon kom gående förbi där, tänkte jag. Och från ingenstans gick en byggarbetare förbi. Tyvärr hade jag kameran runt axeln med linslocket på, så jag bokstavligt talat slängde upp den till ögat och knäppte av utan att ens tänka på exponeringen eller kompositionen. Men jag blev nöjd.
Väldigt nöjd. Men den blev inte utnämnd till dagens bild, för det hade varit en del svartvita bilder redan på en följd. Det blev istället en annan, i färg.
Pappa, som är en stark motståndare till att ta bort färgerna, är nog stolt över mig nu!


En dag när jag hade slutat skolan möttes jag av Linda uppe i stan. Istället för att ta bussen som vi brukar gick vi med våra egna fötter och ben. Nästan hela vägen. Jag blev ganska imponerad och en aning förstummad att förslaget kom från just Linda.


Igår hjälpte jag min lillasyster att ställa in kamera och stativ för att fotografera vattendroppar från kranen. Självklart passade jag på att ta några egna bilder.


Senare samma dag lånade jag och Linda bilen för att åka till brofästet och plåta.
Det blev två nya bilder till vårt turistprojekt. Om du inte förstår vad jag pratar om, klicka HÄR.


Solnedgången var vacker. Men som sagt bara en solnedgång. Så vi tog en inte så vanlig "bara en solnedgångsbild".
Kategorier: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar