ARKIV

KATEGORIER

Riksresan - Dag 5

Det började närma sig en vecka sedan vi lämnade vårt lilla Malmö. Den femte dagen var kanske inte så händelserik, men det var inte en dålig dag.
Brännvidd: 18mm, slutare: 1/500, bländare: f/10, ISO 200

Första utflykten blev till Bjuröklubb, ett ställe vi också besökte förra året.

Brännvidd: 200mm, slutare: 1/1000, bländare: f/5.6, ISO 200

Det är inget speciellt ställe att fotografera på. Jag hade svårt för att hitta bra vinklar. Dessutom var vädret inte intressant nog för intressanta bilder.

Brännvidd: 90mm, slutare: 1/100, bländare: f/8, ISO 200

På ett räcke hittade jag en liten skum insekt. Jag fick låna Lollos objektiv för att fotografera den.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/160, bländare: f/2.5, ISO 200

Senare på dagen kom vi till Luleå. Mot kvällen gick vi en liten runda i stan.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/400, bländare: f/5, ISO 200

Solen började gå ner. Vi började leta efter en restaurang att äta middag på.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/200, bländare: f/5, ISO 200

Efter middagen, som vi åt på The Bishop's Arms, körde vi ut för att kolla på utsikten runt kusten.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/200, bländare: f/5, ISO 200

Vi stannade till vid en liten, liten hamn.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/100, bländare: f/5, ISO 200

Där var det tyst och lugnt. Inget som hände, inget som rörde på sig, inget som lät.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/100, bländare: f/5, ISO 200

Jag och mamma gick ut på bryggan. Pappa och Lollo satt kvar i bilen, skygga för myggorna som hotade utanför.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/100, bländare: f/5, ISO 200

Båtarna låg och flöt lika lugnt som molnen sakta rörde sig bort från oss.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/160, bländare: f/5, ISO 200

Vid en stuga på andra sidan såg jag en människa. Det var nog höjdpunkten av aktivt liv vid den hamnen.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/160, bländare: f/5, ISO 200

En liten grupp fåglar flaxade förbi lika snabbt som tyst.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/160, bländare: f/5, ISO 200

Solen verkade inte gå ner. Ljuset förblev oförändrat genom nästan hela besöket i hamnen.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/320, bländare: f/2.5, ISO 200

Bildbevis på att det inte var en lögn att mamma följde med ut. Vi två är vikingar, som står ut med våra svenska farliga myggor.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/320, bländare: f/2.5, ISO 200

Då hände någonting spektakulärt. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till.
Två människor uppenbarade sig från ingenstans! Men det var inte så spektakulärt. Jag hade för höga förväntningar, tror jag. De var stillsamma och tysta och ganska tråkiga.
Vi åkte tillbaka till hotellet och somnade.
Kategorier: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar